Dnia 3 marca br. w siedzibie Stowarzyszenia LGD „Dorzecze Wisłoka” w Zarszynie odbyło się kolejne spotkanie dotyczące reaktywacji marki MADE IN KARPATY. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządów i lokalnych grup działania oraz rolnicy, lokalni twórcy i przedsiębiorcy, także z obszaru naszej LGD. Dominującym tematem warsztatów było opracowanie strategii marketingowej dla marki MADE IN KARPATY. Poruszone zostały kwestie związane z ustaleniem kluczowych elementów promujących autentyczność i lokalność produktów. Zdefiniowane zostały grupy docelowe oraz najlepsze kanały komunikacji. Uczestnicy spotkania podkreślili kilka kluczowych kwestii, które stanowią fundament budowania silnej tożsamości marki. Spotkanie poprowadziła ekspertka zewnętrzna Pani Barbara Petek-Matuła, a wsparcia merytorycznego udzielił Pan Pavola Kanucha – partner słowacki z Regionálna značka Horný Zemplín.
W trakcie spotkania została powołana Kapituła Marki MADE IN KARPATY, której głównym zadaniem jest prowadzenie procesu certyfikacji, w skład której weszli specjaliści z różnych dyscyplin:
Marianna Jara – teolog, muzykolog, dyrygent, nauczyciel języka ukraińskiego, specjalista ornamentyki i kolorystyki karpackiej
Aleksandra Karmelita – kulturoznawca o specjalności antropologiczno-folklorystycznej
Tadeusz Szałankiewicz – Prezes Zarządu Stowarzyszenia LGD „Dorzecze Wisłoka”
Michał Przepióra – specjalista prawa żywnościowego Księga HACCP
Iwona Woch – Prezes Zarządu LGD „Zielone Bieszczady”
Dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania za czynny udział i zaangażowanie w rozwój Marki. W imieniu LGD „Dorzecze Wisłoka” i własnym zapraszamy wszystkie zainteresowane podmioty do współpracy (📞 134670075 ✉️ dorzczewisloka@op.pl; madeinkarpaty@op.pl)
W najbliższym czasie pojawią się dokumenty potrzebne do certyfikacji, a także uruchomiona zostanie strona internetowa Marki (www.madeinkarmaty.eu)
Zdjęcia: Michał Przepióra, Iwona Woch oraz udostępnione przez LGD Dorzecze Wisłoka





